אולשנסקי-גרנות ושות' - משרד עורכי דין

משרד בוטיק בתחום הנדל"ן, תכנון ובניה וליטיגציה

נדל”ן ותכנון ובניה

נדל”ן ותכנון ובניה

משרדנו מתמחה בכל תחומי הנדל"ן, ומעניק ליווי משפטי מקיף, הכולל ליווי של הליכי התכנון, וטיפול בעסקאות מקרקעין לסוגיהן. 

 

ייצוג וליווי חברות קבלניות ובעלי קרקע

משרדנו רכש ידע וניסיון עשיר של עשרות שנים בטיפול בעסקאות מקרקעין מורכבות, כולל עסקאות קומבינציה, ליווי פרויקטים קבלניים, ומכירה/רכישה של בתים פרטיים, דירות ומשרדים ועוד.

במסגרת עסקאות הנדל"ן מטפל המשרד בכל ההיבטים המשפטיים הקשורים בעסקה לרבות ניהול מו"מ, עריכת בדיקות מקדמיות ברשויות הרלוונטיות, עריכת ההסכמים, הסדרת הליווי הבנקאי והבטוחות, דיווח לרשויות המס, רישום ועוד. 

הניסיון הרב שצברו עוה"ד יוסף גרנות (ותק של 46 שנים) וגבי טימיאנקר (ותק של 26 שנים) בליווי עסקאות נדל"ן לסוגיהן, מאפשר ללקוחות המשרד לקבל ייעוץ משפטי מקצועי ואיכותי, כמו גם להיעזר בנו לצורך ייעוץ וקבלת החלטות בתחום העסקי/המסחרי. כמו שאומר עו"ד גרנות:

"לפני 46 שנים כשהתחלתי את הקריירה שלי כיועץ משפטי הייתי 10% יועץ ו- 90% משפטי.
היום, ממרום שנותיי ונסיוני – אני 90% יועץ ו- 10% משפטי."

 

תמ"א 38 ופינוי בינוי

משרדנו מייצג דיירים בפרויקטים של "התחדשות עירונית" במסגרת תמ"א 38 ובמסגרת הליך של פינוי בינוי. משרדנו מקפיד על מתן יחס אישי לכל דייר ודייר תוך הבנה שמדובר בעסקה שהיא מאד משמעותית עבורו. משרדנו מלווה את הדיירים לכל אורך הדרך, החל מלימוד המצב התכנוני לצורך הבנת התמורה לה זכאים הדיירים, דרך בחירת היזם, ניהול המו"מ מולו, הסדרת הבטוחות, ועד לסיום הבניה ורישום הדירות המורחבות/החדשות על שם הדיירים בלשכת רישום המקרקעין.

משרדנו גם מייצג יזמים בפרויקטים על פי תמ"א 38. הליווי כולל את הליך התכנון לרבות טיפול בקבלת הרישיונות המתאימים, ניהול הקשר והמו"מ מול הדיירים, מכירת דירות היזם, ועד רישום הפרוייקט בלשכת רישום המקרקעין, לרבות תיקון רישום הבית המשותף ורישום הדירות החדשות ע"ש הדיירים.

 

ליווי הליכי תכנון – שינוי תב"ע, היתרי בניה

למשרדנו נסיון עשיר של עשרות שנים בליווי הליכי תכנון בכלל, והליכים של שינוי תב"ע בפרט. משרדנו ייצג ומייצג יזמים, בעלי קרקע, וקבלנים ומלווה אותם לכל אורך ההליך התכנוני.

כתוצאה מהנסיון הרב שנצבר במשרד לאורך השנים, אנו מצויים בקשרי עבודה שוטפים עם גורמי התכנון השונים ברשויות המקומיות לרבות עיריית תל אביב, עירית רמת-גן, עירית הרצליה ועוד, ובכלל זה מחלקת הרישוי, מחלקת הפיקוח על הבניה, מחלקת הנכסים, המחלקה המשפטית ועוד.

למשרדנו נסיון רב בהופעות בועדות התכנון לרבות בועדות מקומיות, ועדות מחוזיות וועדות ערר.

  

מיסוי מקרקעין, היטל השבחה ומיסוי מוניציפאלי

כחלק מהליווי הכולל של עסקאות נדל"ן, מטפל משרדנו גם בהיבטי המיסוי של העסקה. כבר בשלב המקדמי שלפני ההתקשרות, אנו בוחנים את סוגיית המיסוי של העסקה שעל הפרק. לאחר החתימה על העסקה מטפל משרדנו בדיווח לרשויות מיסוי מקרקעין, בהליכי השגה וערר (במידת הצורך) ועד לשומה סופית.

משרדנו גם מייצג בעלי נכסים בסוגיות של היטל השבחה ומיסוי מוניציפאלי (ארנונה, היטלי פיתוח ועוד). משרדנו ייצג את חברת "קנית" בפסה"ד המפורסם הידוע עד היום כ"הלכת קנית", במסגרתה קבע ביהמ"ש העליון, כי בעל הסכם פיתוח אינו מחוייב בהיטל השבחה.

משרדנו מייצג בעלי עסקים שונים, לרבות מחצבות, אולפני הקלטות ועוד, בהליכים נגד רשויות מקומיות בנושאי ארנונה.

 

תביעות פיצויים בגין ירידת ערך לפי סעיף 197

משרדנו מטפל בתביעות לפיצויים בגין ירידת ערך מקרקעין - תביעות לפי ס' 197 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965. משרדנו מייצג בעלי נכסים אשר נפגעו כתוצאה מאישור תכנית בנין עיר, כמו גם ועדות מקומיות אשר מתמודדות עם תביעות בגין ירידת ערך.

 

הפקעות

משרדנו מייצג בעלי קרקעות בתביעות לפיצויים בגין הפקעה. משרדנו הוא מחלוצי המשרדים העוסקים בהפקעות, ובמהלך השנים ייצגנו עשרות בעלי קרקע בתיקי הפקעה שונים.

 

הגנת הדייר

התופעה של דיירות מוגנת הולכת ונעלמת מהנוף המשפטי ומהמציאות העכשווית. יחד עם זאת קיימים עדיין לא מעט שרידים לתופעה. משרדנו, כמשרד ותיק בתל-אביב, טיפל לאורך השנים בתביעות רבות בתחום הגנת הדייר - פינויים על עילותיהם השונות, קביעת גובה דמי שכירות (עם תיקרה וללא תיקרה), העברת זכות הדיירות המוגנת ועוד. משרדנו רכש ידע ונסיון רב בתחום, אשר מאפשרים לו להמשיך ולטפל בתביעות בנושא הגנת הדייר, גם היום.

To Top